Welkom

Welkom op mijn Blog.
Sinds 2006 ben ik in het bezit van een poppenhuis: De Cameleon.
Sindsdien ook bezeten van het minivirus. ongeneeslijk is dat.
Ik tracht hier te laten zien waar ik zoal mee bezig ben op minigebied.

zaterdag 6 april 2013

Workshop insectenhuisje

Het insectenhuisje dat ik gemaakt heb voor de tuinswap is niet moeilijk te maken. Ik heb me gesteund op een 1:1 huisje dat ik in de winkel gezien had



Benodigdheden
Afknippen van een roerhoutje breedte 1 cm:
Dak: afgeronde kant
1 x 1,7 cm
1 x 2 cm
Zijkanten 2 x 1,5 cm bovenaan afgeschuind
Onderkant 1x 1cm

Fijn golfkarton stukjes van 1x1 cm


Stap 1
De houten stukjes afschuren


Stap 2
Het dak
Het kleinste stukje haaks op het grootste plakken en laten drogen





Stap 3
Basis huisje
De 2 zijkanten haaks tegen de onderkant plakken





Stap 4

Het golfkarton opeen plakken zodat het tussen de 2 zijkanten past en plakken.
Daarna de top opeen plakken en afschuinen op maat.




 Stap 5
Het dak erop plakken




Daarna verven zoals je wil
En klaar is kees


Voor vragen naar mailtje naar slx.digi@gmail.com
Uiteraard is dit workshopje bedoeld voor eigen gebruik

3 opmerkingen:

  1. Wat een inventieve oplossing voor de gaatjes van het insectenhotel Sonja.

    groetjes, Krin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het een leuk en simpel te maken huisje.
    Complimenten.

    groetjes Nicolien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk voor een tussendoortje, simpel en met een mooi resultaat.

    Groetjes van Willem

    BeantwoordenVerwijderen